Jelikož za týden plánuju výlet s GAZem, jal jsem se vykonati potřebné přípravy... Nasadil jsem nové klínové řemeny (pasuje rozměr 13 x 1750) a odzkoušel posilovač řízení. Při kontrole podvozku jsem zjistil, že něco teče z levého předního kola. Nakonec je to vadné brzdové prasátko, takže mě čeká po prázdninách generálka brzd. Do letního srazu GAZklubu to asi nestihnu...
(14.5.2008) Konečně jsem začal řešit vnitřní vybavení nástavby. Tedy konkrétně lavice. Bahna jsou za pár dní a po loňské zkušenosti již spaní na matracích rozložených na zabahněné podlaze odmítám.
Jedna postel je již hotová, zbývá doladit úložné prostory... Druhá je zatím jen v náznacích. Ostatní vybavení budu řešit až následně.
(17.5.2008) Tak jsem dneska lavice skoro dodělal. Zbývá to olištovat a pak nějaká povrchová úprava. Uvnitř jsou úložné prostory oddělené přepážkami, takže kromě pohodlí bude i kam dát věci.
(21.5.2008) Lavice jsou olištované, uvnitř uklizeno - prostě připraveno na Bahna... :-)
Už nějakou dobu jsem měl problém s tím, že mi za jízdy vypadával jistič na světla. Nejprve po asi deseti minutách, pak stále častěji. To je za jízdy v noci celkem komická situace...
Začal jsem prověřovat instalaci postupně, tedy od jističů - a hned tam se ukázal problém na 99% způsobující onen problém. Podpálený kontakt jističe 20 A. Spečená izolace vodičů jen potvrzuje doměnku nadměrného oteplení a tím i časté vypadávání bimetalového jističe.
Jističe jsem nakonec vymontoval všechny a nahradil klasickými automobilovými nožovými pojistkami. Zároveň jsem rozdělil okruhy na více pojistek - světla
jsou samostatně. Tak snad bude po problému...
Jelikož nás příští víkend čeká zimní vandr (cca 300 km), musí být auto pokud možno v pořádku.
28.1.2008 - Tak elektrika fungovala naprosto bez problémů. Ani jedna závada!
Tak jsem dnes slavnostně dokončil montáž topení BN-4 na vozidlo. Odhlučnění trochu pomohlo, ale pořád je to dost slyšet... Ale hlavně, že to topí.
Kdo z vás ví, jak vypadalo na autě původní topení, musí uznat, že i neoriginální vypadá téměř originálně. :-) První křest ohněm proběhne 25.1.2008 na vojenském cvičení Štít 2008.
28.1.2008 - Bufík sice fungoval, ale baterka 2 noci nevydržela. A hluk také nic moc... Nakonec asi zvítězí kamna.
Provizorně jsem namontoval "bufík" na auto a zapojil. Zatím to není hotové, ale dospěl jsem k zásadnímu poznatku: topení je téměř stejně hlučné, jako bylo původní... Vzhledem k tomu, že při testování byl hluk nesrovnatelně nižší, příčina je zřejmá: topení je namontováno v podstatě bez jakýchkoliv silentbloků a stěna nástavby působí jako rezonanční deska. Takže mě čeká ještě odhlučnění. Ale nevzdávám se...
Dnes mi poštou dorazil bufík BN-4 za Tatry 613. Je to licence Eberspächer a má plynulou regulaci výkonu od 1,4 do 4 kW tepelného výkonu. Oproti OV-65 je celkevě poněkud modernější (i když OV-65 se narozdíl od BN-4 vyrábí kupodivu dodnes). Oproti 7,5 kW původního topení by to mohlo být přiměřené do každého počasí... :-) A navíc je to na benzín, takže budu mít v autě pouze jeden druh paliva.
Vymontoval jsem původní topení OV-65 z auta a zjistil jsem, že bylo uchycené velice jednoduše na příruby o průměru 100 mm. Stačí topení BN-4 upravit na tyto příruby a půjde osadit namísto původního.
Tak jsem topení nakonec zprovoznil, ale spát se v tom nedá. Když pominu hluk, který by odstanila např. láhev Fernetu, výkon bufíku je tak nepřiměřený, že po cca půlhodině se v autě nedalo existovat. Takže bufík se nakonec používání nedočká a bude nahrazen. Howgh.
Jelikož nastalo chladné počasí, rozhodl jsem se definitivně zprovoznit "bufíka" - tedy nezávislé vytápění OV-65. Bufík jsem před časem zkoušel a fungoval. Chybělo akorát připojit kostru. Připojil jsem tedy kostru a ono nic. Ani po téměř hodinovém bádání jsem to nezprovoznil. Chybí tam plus a zatím nevím proč. Tak jsem doma zapátral v dokumentaci a zítra budu pokračovat...
Další věc, která na autě chyběla, byla zpětná zrcátka. Vlastní zrcátka mi věnoval kamarád z muzea, ale byla bez držáků... Tak jsem si nechal držáky vyrobit podle originálních. Samozřejmě nejsou zcela shodné (chybí prolisy), ale na první pohled to téměř není poznat a co je podstatné - mám na autě zpětná zrcátka...
Když jsem auto přivez, kromě jiného byla dost nekompletní přístrojová deska. Chyběly 3 kontrolky, ampérmetr nebyl originální a navíc nefungoval. Kontrolky se mi po krátkém shánění podažilo sehnat, ale pouze jako kus, bez možnosti výběru symbolu. Tak jsem se rozhodl symboly si vytvořit. Vlastní symboly jsem si nakreslil v aplikaci Corel Draw 11 částečně podle originálních kontrolek, zbytek podle dokumentace a fotek. Symboly jsem vytiskl na laserové tiskárně na speciální fólii. Vše jsem vystřihl do potřebného tvaru a podložil zelenou nebo červenou fólií - podle originálních barev. Jelikož byly kontrolky nepřirozeně světlé, překryl jsem vše ještě tmavou kouřovou fólií na kroužkovou vazbu. Všechny vrstvy jsem dal do původních kontrolek a zajistil ohebnými jazýčky proti pootočení. Výsledek můžete posoudit sami.
Stránka:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6
Více fotografií najdete ve fotogalerii.
Počítadlo od 1.1.2011
English (EN)
Deutsch (DE)
Український (UA)