GASTONOVO

stránky o veteránech a tak...

Úvod GAZ-6684 GAZ-6676 GAZ-69 UAZ-3151
Úvod / GAZ-6684 / Renovace

Renovace vozidla GAZ-6684

Oprava startéru (2.5.2009)

Na vojenském cvičení ŠTÍT 2009 mi přestal fungovat startér - kotva nevysouvala, i když snahu měla... Přestože mi GAZ chytá na kliku úplně bez problémů, přeci jen startér je startér. A tak se dočkal celkové repase (vyčištění, nové uhlíky, seřízení, ...).
Zatím funguje naprosto bez problémů...


Hadice odlučovače oleje (29.4.2009)

Hadice mezi odlučovačem oleje a vzduchovým filtrem byla v podstatě rozpadlá. Jelikož tyto gumové díly se dost obtížně shání, vyřešil jsem opravu svépomocí. Na původní hadici - jen obtížně držící tvar - jsem nalepil kousek duše z kola. Průměr byl akorát a výsledek nevypadá špatně. A hadice i prefektně drží na svém místě...
(18.1.2014) Hadice byla po čase i přes pokus o opravu opět téměř nepoužitelná. Podařilo se mi sehnat originální novou, tak jsem ji vyměnil. Proč si dělat násilí...


Držák akumulátoru (25.4.2009)

V armádě asi příliš neřešili stav, kdy z akumulátoru vytékal elektrolyt a stékal po různých částech vozidla... Držák akumulátoru byl silně zkorodovaný a byl nejvyšší čas jej zrenovovat (za chvíli už by nebylo co).
Snad to nějaký den vydrží...


Rádio (21.1.2009)

Původně jsem měl v nástavbě starší autorádio s kazeťákem. Pořídil jsem si novější s CD přehrávačem, tak jsem ho musel zabudovat. Při té příležitosti jsem nafotil celou skříňku s autorádiem...
Na první pohled se to všechno zdá složité, ale má to svoje opodstatnění. Při připojení nástavby na síť byl při přímém připojení v rádiu slyšet brum ze sítě. Elektroinstalace není galvanicky oddělená, proto je celkem problém to odrušit. Nakonec jsem to vyřešil vlastním zdrojem jen pro rádio, který je odrušený a gavlanicky opddělený. A je po problému. Musel jsem ještě instalovat přepínače provozu ze sítě 230 V a z baterie 12 V...
Ta skříňka je z původní výbavy radiostanice R-845 ML1 a byl v ní jakýsi usměrňovač...




Instalace kamen do vozidla (leden 2009)

Leden jsem si vyhradil na osazení kamen do auta. Hlavně protože se blíží termín zimního vandru. A taky protože bufík se neosvědčil tak, jak jsem očekával. Zatím kamna usazuju, ale postupně přibude oplechování, kouřovody, ...
Velkou výhodou je existující otvor po odvětrání - úplně ideální pro komín. Navíc do toho rohu jakoby kamna patřila...


Brzdová prasátka (12.1.2009)

Dnes mi přišla z renovace brzdová prasátka - jako vždy od pana Fiegra - perfektní práce.
Jelikož 30. ledna vyrážíme na spojenecké cvičení vojsk armád Varšavské smlouvy Štít 2009, čeká mě jejich montáž na vozidlo i přes mrazivé počasí, které zrovna panuje. Ale rozkaz zněl jasně...




Renovace kamen (prosinec 2008)

Sice jsem do nedávna nedal dopustit na bufík, ale přeci jen nakonec pro vytápění nástavby zvítězí kamínka... Bufík sice krásně topil, ale problém byl s hlukem a s baterkou (tam, kde nebyla centrála). Kamínka jsem koupil na Aukro.cz a stav odpovídal věku (zarezlá, ulámané panty, ...). Nějakou dobu se nic nedělo, ale teď nadešla vhodná doba pro jejich instalaci do GAZe. Kamna byla kompletně rozebrána, odrezena, nově smontována a vytmelena. Jelikož všechny panty u dvířek byly zarezlé, musel jsem je odvrtat a nahradit novými. Kamna jsou natřena samovypalovací stříbřenkou, tak snad budou nějaký den sloužit.

I když se nejedná o originální vojenskou verzi, jsou kamna velmi podobná a rozhodně svůj účel splní...


Demontáž brzdových prasátek (13.12.2008)

V srpnu na sraz GAZ klubu jsem nakonec jel jenom "na tři brzdy" - levé přední kolo bylo zaslepené... Ale v zimě si to netroufám a proto půjdou (zatím) přední prassátka na renovaci. Demontáž byla bez zásadních problémů. Pravé kolo bylo v lepším stavu, ale na levém byla znát vytékající brzdová kapalina. Doufám, že se vše povede do zimního vandru, který je na přelomu ledna a února...


Oprava podtlakového systému brzd (20.8.2008)

Delší dobu jsem se pokoušel seřídit motor, protože to pořád nejelo... Samozřejmě bezvýsledně. Až na radu kamarádů z Diskuzního fóra GAZ klubu jsem zkontrolovat podtlakové potrubí posilovačů brzd a opravdu byla jedna hadice prasklá - proto nepálil sedmý válec. Teď už je vše v pořádku a auto jezdí tak, jak má! Samozřejmě to i o poznání lépe brzdí...


Seřízení vůle ventilů (10.8.2008)

Přípravy na 8. klubový sraz GAZ klubu jsou v plném proudu. Zatím jsem seřídil vůle ventilů, tedy spíše doladil - pouze u třech válců bylo potřeba nastavení změnit. Také jsem změřil tlaky ve válcích - všechny válce měly 8,5 - 9, což je v toleranci. Rozdíl smí být tuším 1,5, takže taky v pohodě... Ještě musím doladit karburátor a zkontrolovat svíčky - zdá se, že občas nepálí některý válec. Pak zkontrolovat náplně a můžeme vyrazit!



Stránka: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Více fotografií najdete ve fotogalerii.

Pátek 24. září 2021

Menu

Oblíbené odkazy

Vyhledávání

TOPlist

Počítadlo od 1.1.2011

TOPlist

Jazyk / Language


English (EN)
Deutsch (DE)
По-русски (RU)

Antispam.er.cz




Vložit komentář

Jméno*:

E-mail:

http://

  **01 **02 **03 **04 **05 **06 **07 **08 **09 **10 

Komentář*:

Napiš číslici čtyři:




Přehled komentářů (14)

Zatím nikdo nepřidal komentář. Můžeš být první...