Začíná renovace motoru. Pro začátek očištění a odzkoušení (komprese, mazání, ...).
Motor pravděpodobně sloužil v nějakém radiovoze, protože byl vybaven držákem na druhé dynamo (alternátor). Pro běžný provoz je to zbytečné, takže to uvedu do běžného stavu.
Při zkoušce jeden válec neměl žádnou kompresi. Jeden ventil byl zaseknutý v otevřené poloze. Po sundání hlavy se ho podařilo rozhýbat.
Pustil jsem se do zabrušování sedel ventilů - jenom zabrušovací pastou, srazit povrchovou korozi. Evidentně to bylo potřeba. Jsou vidět i značky na ventilech - motor už evidentně někdo generálkoval...
Skončila karanténa, tak jsem si trochu vyčistil hlavu... ;-)
Hlava vyčištěná, ventily zabroušené. Takže začalo skládání. Ještě musím matice dotáhnout předepsaným momentem (6,7 - 7,2 kgm / 65,7 - 70,6 Nm)...
Začaly přípravy na oživení motoru. Zatím jsem poskládal jeden pěkný a snad i funkční rozdělovač...
Pokračují přípravy na oživení motoru. Jako další na řadu přišel karburátor K-124D (К-124Д)...
Už to zase začíná vypadat jako motor - i když zatím jenom provizorně. Přípravy na zkušební start jsou zase o kousek blíž...
Pokračují přípravy na oživení motoru. I když mám jedno palivové čerpadlo nepoužité, rozhodl jsem se pro opravu staršího. Jednak to nové má ulomenou páku ručního podávání (což bude snadné opravit), ale hlavně kvalita zpracování původního čerpadla "Сделано в СССР" je kupodivu daleko lepší...
Kompletní fotogalerie z renovace motoru je ve fotoalbu na Google Photos.
Více fotografií najdete ve fotogalerii.
Počítadlo od 1.1.2011
English (EN)
Deutsch (DE)
Український (UA)