Přehled základních typových provedení vozidla GAZ-66 a specializovaných nástaveb na šasi GAZ-66.
typové označení | výroba v letech | popis |
---|---|---|
GAZ-66 | 1962-1963 | poslední prototyp před zahájením sériové výroby |
GAZ-66P | 1962 | tahač návěsů |
GAZ-66 | 1964-1968 | základní verze (bez CHP - centrální huštění pneumatik) |
GAZ-66A | 1964-1968 | verze s navijákem |
GAZ-66B | 1966 | výsadková verze (teleskopická tyč řízení, skládací střecha a sklopný rám čelního skla) |
GAZ-66D | 1964-1968 | šasi s pomocnou převodovkou (např. pro naviják, generátor, ...) |
GAZ-66E | 1964-1968 | verze s odrušeným elektrickým zařízením |
GAZ-33 | 1965-1966 | nákladní automobil 6x4 na bázi GAZ-66 |
GAZ-34 | 1965-1966 | nákladní automobil 6x6 na bázi GAZ-66 |
GAZ-66-01 | 1968-1985 | základní verze s CHP (centrální huštění pneumatik) |
GAZ-66-02 | 1968-1985 | základní verze s CHP a navijákem |
GAZ-66-03 | 1968-1985 | verze s odrušeným elektrickým zařízením |
GAZ-66-04 | 1968-1985 | šasi s odrušeným elektrickým zařízením |
GAZ-66-05 | 1968-1985 | verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem |
GAZ-66-11 | 1985-1996 | modernizovaná základní verze |
GAZ-66-12 | 1985-1996 | modernizovaná verze s navijákem |
GAZ-66-14 | 1985-1996 | šasi s odrušeným elektrickým zařízením a pomocnou převodovkou (např. pro naviják, generátor, ...) |
GAZ-66-15 | 1985-1996 | šasi s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem |
GAZ-66-16 | 1991-1993 | verze pro národní hospodářství s dvojmontáží na zadní nápravě a s korbou o nosnosti 3,5 t |
GAZ-66-21 | 1993-1995 | verze pro národní hospodářství s prodlouženým rámem, zesílenými nápravami, dvojmontáží na zadní nápravě a s korbou typu GAZ-53 o nosnosti 3,5 t |
GAZ-66-31 | 1991-1993 | šasi pro sklápěč GAZ-SAZ-3511, shodné s typem GAZ-66-16 doplněné o pomocnou převodovku (např. pro naviják, generátor, ...) |
GAZ-66-41 | 1992-1995 | verze s dieselovým motorem GAZ-544 |
GAZ-66-40 | 1992-1999 | verze s turbodieselovým motorem GAZ-5441 |
GAZ-66-92 | 1987-1995 | severské provedení s izolovanou kabinou s dvojitými skly, přídavným topením, mlhovými světlomety a akumulátorem s vyšší kapacitou |
GAZ-66-96 | 1987-1995 | šasi pro průmyslové autobusy (nákladní vozidla pro přepravu osob) |
typové označení | výroba v letech | popis |
---|---|---|
GAZ-66-51 | 1968-1985 | základní vývozní verze |
GAZ-66-52 | 1968-1985 | vývozní verze s navijákem |
GAZ-66-61 | 1985-1995 | základní verze pro země s tropickým klimatem |
GAZ-66-62 | 1985-1995 | verze s navijákem pro země s tropickým klimatem |
GAZ-66-64 | 1985-1995 | verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s tropickým klimatem |
GAZ-66-65 | 1985-1995 | verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s tropickým klimatem |
GAZ-66-75 | 1968-1985 | verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s mírným klimatem |
GAZ-66-76 | 1968-1985 | verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s mírným klimatem |
GAZ-66-81 | 1985-1995 | základní verze pro země s mírným klimatem |
GAZ-66-82 | 1985-1995 | verze s navijákem pro země s mírným klimatem |
GAZ-66-84 | 1985-1995 | verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s mírným klimatem |
GAZ-66-85 | 1985-1995 | verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s mírným klimatem |
typové označení | popis |
---|---|
TO-5 | ohřívač vzduchu TO-5 (k předehřevu leteckých motorů, rotorů vrtulníků a pracovišť leteckého personálu v zimním období) |
TM-1T12-2M | topografický připojovač TM-1T12-2M |
R-845 | radiostanice R-845 ML1 pro datovou komunikaci v letovém provozu |
R-142 | radiostanice R-142 ve verzi pro armádu bývalé NDR |
AP2 | pojizdné obvaziště - základní zdravotnická jednotka pluku |
ZSŽ-66 | ZSŽ-66 (Заправщик специальными жидкостями ЗСЖ-66) - automobilová cisterna na podvozku GAZu-66 určená pro doplňování letecké techniky leteckými oleji |
ARP-11 | automatický rádiový zaměřovač |
EPU-2 | protiletadlový kulomet vz. 1954 EPU-2 na korbě GAZ-66 |
GRAD-V | 122 mm raketomet ve výsadkovém provedení na podvozku GAZ-66B |
MZ-66 | cisterna pro přepravu olejů a PHM na šasi GAZ-6614 |
DDA-2 | desinfekční a sprchovací jednotka pro vojenské účely |
1B19 | pojízdná zvukoměrná stanice |
1V111-1 | velitelské stanoviště dělostřelectva |
9S445M | pojízdné velitelské stanoviště systému 9K52 |
9V719 | kontrolní a zkušební stanice systému 2K11 |
9V915 | vozidlo technického ošetřování systému 9K35 |
KSK-4 | mobilní kontrolní stanice |
P-240T | provozovna k zajištění (ne)utajeného telefonního spojení |
P-241T | provozovna k zajištění (ne)utajeného telefonního spojení |
VAI | GAZ-6611 v provedení Vojenské automobilní inspekce MO Ruska (ВАИ - Военная автомобильная инспекция Минобороны России) |
DPP 40 | pontonový automobil DPP 40 na šasi GAZ-66 |
TS 3283 | nástavba TS 3283 pro přepravu osob na šasi GAZ-66 |
TZ-2-66D | přepravník pohonných hmot (топливозаправщик) na šasi GAZ-66D |
Karosa Družba | vojenský autobus KAROSA Družba ("Дружба") na šasi GAZ-66 |
Některé fotografie nejsou identifikovatelné, jsou zde jen pro zajímavost nebo pro úplnost výčtu variant vozidla GAZ-66.
Počítadlo od 1.1.2011
English (EN)
Deutsch (DE)
Український (UA)
Zdravím..
..jezdil jsem na vojně s tímto GAZem a v boudě jsem vozil 2,5tunový elektronkový počítač. Byl to trenažér na střílení maljutek z BRDM2. Jediný, co ten rádoby komp uměl, bylo vytvořit elipsičku, po vystřelení "tečku", která si ledabyle putovala po televizce (koukalo se do toho kukátkem, ajkoby v BRDM2) a se po určité době zastavila. Když se zastavila v elipse v poho, když ne, tak dotyčný dostal za 5 :)
Tuto nástavbu jsem tu neviděl.
Ahoj! Děkuji Ti za upřesnění. Těší mě, že zde nemám zásadní chyby...
. Ahoj. 1. ZSŽ66 je Gaz 66-14 -typ s redukčnou prevodovkou s hliníkovým ! ! obalom, 2. TZ-2-66D je "desantnyj", 3. ...doplněné o pomocnou převodovku (např. pro naviják, generátor, ...) je to prevodovka na boku redukčnej prevodovky (rozvodovka ?) s malým dynamom na generovanie napätia (meranie otáčok), 4. Existovala verzia 66 baranidlo - klasický naviják vpredu, elektromotorom dvíhané I-čko stožiar baranidla a -ak si dobre spomínam - aj navíjané lano baranidla, opticky podobná nadstavba ako BM 202, len vzadu nebola prevodovka vrtáka ale mechanicky skrutkované podperné nohy ako súčasť sklápaneho barano-I-čka v konštrukcií širokej ako samotné auto. Pri pohľade zo zadu na auto taký oceľový motýľ. M. .