×

GASTONOVO

stránky o veteránech a tak...

Úvod GAZ-6684 GAZ-6676 GAZ-69-68 UAZ-3151
Úvod / GAZ-6684 / Dokumentace / Mazání

Mazací plán vozidla GAZ-66

Mazací plán vychází z originální příručky k vozidlu GAZ-66 a v přiměřeném rozsahu je platný pro všechna vozidla GAZ-66xx.

Aut-24-2

 

Mazání vozidla

Před každým mazacím úkonem řádně očistit plnicí otvory (mazací hlavice) a jejich okolí. U nového vozidla nebo vozidla po generální opravě vyměnit motorový olej: poprvé po ujetí 500 km, podruhé po dalších 1.500 km, potřetí po dalších 4.000 km a pak vždy po 6.000 km. Převodový olej vyměnit po 1.000 km a pak po 36.000 km.

Zjistí-li se u převodového oleje kávově hnědé, nebo ještě světlejší zabarvení, obsahuje vodu a musí se ihned vyměnit, a to zejména v zimním období nebo není-li vozidlo v trvalém provozu.

Používaná maziva: OA-M6AD, OA-PP80, OA-PP90H, ON-1, PM-NH2, konzervační vazelína P a brzdová kapalina Syntol HD190.

Poznámka: K povolování a dotahování matice víka čističe oleje je nutno používat speciální klíč z výbavy vozidla.

Význam zkratek v mazacím plánu:
K = kontrola a doplnění na předepsané množství
V = výměna (vyčištění)
P = promazání

 

Tabulka mazání

Nákres Místo Náplň Způsob kontroly Lhůty mazání 1) Poznámka
1 Motor (1) 8,0 l OA-M6AD měrkou KO K, TO-1 K, TO-2 V, 12tis. V, 36tis. V Při výměně oleje vyčistit odstředivý čistič oleje a filtrační vložku víčka plnicího hrdla. Vložku namočit v oleji.
2 Čistič vzduchu motoru (2) 0,55 l OA-M6AD po rysku KO K, TO-1 K, TO-2 V, 12tis. V, 36tis. V Při provozu v prašném prostředí vyčistit každý den.
3 Hřídel pohonu rozdělovače (3a) PM-NH2   TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Pootočit víčkem maznice o 1 otáčku.
  Čep pohyblivého kontaktu (3b) OA-M6AD   TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P 1 kapku oleje.
  Kartáček vačky (3c) OA-M6AD   TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P 1 - 2 kapky oleje.
  Vložka vačky (3d) OA-M6AD   TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P 4 až 5 kapek oleje.
4 Ložiska čerpadla chladicí kapaliny (4) PM-NH2 kontrolním otvorem TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Až vytéká mazivo kontrolním otvorem.
  Čidlo pneumatického odstředivého omezovače otáček (5) OA-M6AD   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Naplnit trubku olejem.
6 Vypínací ložisko spojky (6) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Pootočit víčkem o 2 až 3 otáčky.
7 Hlavní válec hydraulického ovládání brzd a spojky (7) 0,75 l Syntol HD190 15 - 20 mm pod hrdlo nádržky KO K, TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. K Po 24.000 km nebo jednou za 2 roky vyměnit.
8 Čistič vzduchu posilovače brzd (8) OA-M6AD   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Filtrační vložku promýt v petroleji, petrolej nechat odkapat a pak vložku namořit v čistém oleji.
9 Převodovka a pomocná převodovka (9) 4,2 l OA-PP80 kontrolní otvor TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V Dva vypouštěcí šrouby.
10 Přídavná převodovka (10) 1,5 l OA-PP80 kontrolní otvor TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V  
  Hřídel pák ovládacího ústrojí přídavné převodovky (11) PM-NH2   TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V  
12 Skříň přední rozvodovky (12) 7,7 l OA-PP90H kontrolní otvor TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V 5 - 6 mm pod úrovní kontrolního otvoru.
13 Skříň zadní rozvodovky (13) 6,4 l OA-PP90H kontrolní otvor TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V Po úroveň kontrolního otvoru.
14 Ložiska nábojů předních a zadních kol (14) 250 g PM-NH2   12tis. V, 36tis. V Při výměně promýt ložiska a náboje kol petrolejem a naplnit mazivem.
15 Ložiska rejdových čepů a hnací kouby (15) 200 g PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. V, 36tis. V Doplnit po 200 g. Při výměně promýt homokinetické klouby a naplnit do každého 500 g maziva.
16 Jehlová ložiska křížových kloubů (16) PM-NH2   TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
17 Držáky na hnacích hřídelích (17) PM-NH2   12tis. P, 36tis. P Po 12.000 km - nejdéle jednou za 2 roky
18 Převodka řízení (18) 0,5 l OA-PP80 po plnicí otvor TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V  
19 Klouby hřídele řízení (19) OA-PP90H   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
20 Kloub válce posilovače řízení (20) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Klouby táhla řízení (21) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Kulové čepy spojovací tyče řízení (22) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Čerpadlo posilovače řízení (23) 1,8 l ON1 měrka KO K, TO-1 K, TO-2 K, 12tis. V, 36tis. V  
24 Skříň navijáku (24) 0,8 l OA-PP90H kontrolní otvor TO-1 K, TO-2 K, 12tis. K, 36tis. V Zkontrolovat před použitím navijáku.
25 Hřídel bubnu navijáku (25) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Při použití navijáku mazat po 10 tazích.
  Klouby hřídelů pro pohon navijáku (26) OA-PP90H tlakový ventil TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Promazat až vytéká olej z tlakového ventilu.
27 Držáky hřídele bubnu a zapínací spojka bubnu navijáku (27) OA-M6AD   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
28 Kladka pro lano navijáku (28) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P Při práci s navijákem mazat po 10 tazích.
29 Ovládací ústrojí ruční brzdy (29) PM-NH2   12tis. P, 36tis. P Vždy po 12.000 km rozebrat a namazat tenkou vrstvou.
30 Blok s těsnícími kroužky pro CHP v kolech (30) PM-NH2   12tis. P, 36tis. P Po 12.000 km promýt a naplnit nové mazivo do prostoru mezi těsnicí manžety.
31 Táhlo tažného háku (31) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Zámky dveří (32) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Závěsy dveří (33) PM-NH2   TO-1 P, TO-2 P, 12tis. P, 36tis. P  
  Akumulátor (34) Konzervační vazelína P nebo OK-2a     Dvakrát za rok svorky akumulátoru očistit od nečistot a namazat nekontaktní povrch a mezičlánkové můstky; jinak při každé montáži.

 

Schéma mazacích míst na vozidle

Klikni na číslo mazacího místa.

Rekapitulace náplní

Motor 8 l M6AD
Čistič vzduchu motoru 0,55 l M6AD
Hlavní válec hydraulického ovládání brzd a spojky 0,75 l Syntol HD190
Převodovka a pomocná převodovka 4,2 l PP80
Přídavná převodovka 1,5 l PP80
Skříň přední rozvodovky 7,7 l PP90H
Skříň zadní rozvodovky 6,4 l PP90H
Ložiska nábojů předních a zadních kol 0,25 kg NH2
Ložiska rejdových čepů a hnací klouby 0,2 kg NH2
Převodka řízení 0,5 l PP80
Čerpadlo posilovače řízení 1,8 l ON1
Skříň navijáku 0,8 l PP80

 

Druhy ošetřování podle lhůt a rozsahu prováděných prací

  1. Kontrolní prohlídka (KP) - provádí řidič před výjezdem z parku, před zahájením boje, při zastávkách a v přestávkách bojové činnosti
  2. Každodenní ošetřování (KO) - provádí se po skončení denního provozu
  3. Technické ošetření č. 1 (T1) - provádí se po ujetí 2.000 km ± 100 km
  4. Technické ošetření č. 2 (T2) - provádí se po ujetí 6.000 km ± 100 km
  5. Doplňkové technické ošetření (D2) - provádí se po ujetí 12.000 km ± 100 km
  6. Zvláštní ošetření (ZO) - přírava vozidla na zimní provoz

Čtvrtek 21. listopadu 2024

Menu

Oblíbené odkazy

Vyhledávání

TOPlist

Počítadlo od 1.1.2011

TOPlist

Jazyk / Language


English (EN)
Deutsch (DE)
Український (UA)

Antispam.er.cz




Vložit komentář

Jméno*:

E-mail:

http://

  **01 **02 **03 **04 **05 **06 **07 **08 **09 **10 

Komentář*:

Napiš číslici čtyři:




Přehled komentářů

Vclav LRD - 10.12.2022 / 23:26 ( e-mail )

Ahoj, díky, parádní souhrn **01