×

GASTONOVO

stránky o veteránech a tak...

Úvod GAZ-6684 GAZ-6676 GAZ-69-68 UAZ-3151
Úvod / GAZ-6684 / Dokumentace / Karburátor K-135

Karburátor K-135 (K-135MU)

Pokyny pro montáž karburátoru K-135 (K-135MU) na motor a jeho seřízení.

Tento návod je doplňkem "Návodu k obsluze" pro vozy GAZ-53, 66, 71 a jejich modifikace a má poskytnout metodickou pomoc majiteli vozidla při montáži na motor a seřízení karburátoru K-135 (K-135MU).

Karburátor K-135

Instalace karburátoru na motor

Před demontáží náhradního karburátoru z motoru je nutné vyjmout vzduchový filtr z karburátoru a odpojit:

Karburátor se montuje na přírubu sacího potrubí motoru přes těsnění a zajišťuje se čtyřmi maticemi s pružné podložkami. V případě potřeby těsnění vyměňte.

Utáhněte matice upevňující karburátor k sacímu potrubí v následujícím pořadí:

Plné stlačení pružné podložky se zjišťuje organoleptickou zkouškou a vyznačuje se prudkým nárůstem odporu při utahování matic.

Po dotažení matic připojte ke karburátoru pohony škrticí klapky a vzduchového ventilu a výše uvedené hadice.

Příprava karburátoru k provozu

Po instalaci karburátoru na motor proveďte následující potřebné úkony:

  1. Seřiďte ovládací prvky karburátoru - škrticí klapku a vzduchové klapky. Při plně sešlápnutém pedálu musí být škrticí klapky otevřeny tak, aby se ohyb páky ovládání škrticí klapky na karburátoru opíral o dorazový šroub. Úplné otevření a úplné zavření sytiče lze posoudit podle toho, že mezi ohybem páčky ovladače škrticí klapky a dorazovým šroubem nejsou mezery. Úplné zavření sytiče musí být při vytaženém ovládacím tlačítku sytiče a při úplném zapuštění sytiče musí být sytič zcela otevřený. Aby bylo zajištěno úplné otevření klapky, doporučujeme, aby při zcela zasunutém tlačítku ovládacího kabelu byla mezi koncem tlačítka a držákem pláště kabelu na palubní desce vozu mezera 1 až 3 mm.
  2. Ručním pohonem benzinového čerpadla 5 - 7 krát napumpujte do plovákové komory. Současně zkontrolujte, zda nedochází k úniku benzinu v místě připojení palivové hadice a také okolo zátek a těsnění.

Před uvedením karburátoru do provozu se doporučuje zkontrolovat těsnost všech vnějších závitových ucpávek a šroubení přívodu paliva.

Spuštění motoru

Při startování studeného motoru před sepnutím startéru zavřete klapku sytiče a po nastartování a zahřátí motoru klapku sytiče postupně otevírejte a udržujte motor v plynulém chodu.

Po zahřátí motoru na teplotu chladicí kapaliny vyšší než +40 °C by měla být vzduchová klapka sytiče plně otevřena.

Při startování zahřátého a horkého motoru musí být klapka sytič zcela otevřená.

Nastavení a seřízení

U karburátorů K-135 (K-135MU) se seřizují minimální otáčky motoru při volnoběhu.

Postup seřízení:

Je důležité, aby se motor při prudkém sešlápnutí plynu nezastavil. Sešlápněte plynový pedál a poté jej prudce uvolněte. Pokud se motor zastaví, zvyšte otáčky pomocí dorazového šroubu na max. 650 ot/min.

Před uvedením karburátoru do provozu se doporučuje zkontrolovat dotažení všech vnějších závitových ucpávek, upevňovacích šroubů krytu, horní příruby, šroubení palivového potrubí.

Sobota 23. listopadu 2024

Menu

Oblíbené odkazy

Vyhledávání

TOPlist

Počítadlo od 1.1.2011

TOPlist

Jazyk / Language


English (EN)
Deutsch (DE)
Український (UA)

Antispam.er.cz




Vložit komentář

Jméno*:

E-mail:

http://

  **01 **02 **03 **04 **05 **06 **07 **08 **09 **10 

Komentář*:

Napiš číslici čtyři:




Přehled komentářů

Zatím nikdo nepřidal komentář. Můžeš být první...