GASTONOVO

stránky o veteránech a tak...

Úvod GAZ-6684 GAZ-6676 GAZ-69 UAZ-3151
Úvod / GAZ-6684 / Varianty GAZ-66

Varianty a typy vozidla GAZ-66

Přehled základních typových provedení vozidla GAZ-66 a specializovaných nástaveb na šasi GAZ-66.

Základní typy vozidla GAZ-66

typové označení výroba v letech popis
GAZ-66 1962-1963 poslední prototyp před zahájením sériové výroby
GAZ-66P 1962 tahač návěsů
GAZ-66 1964-1968 základní verze (bez CHP - centrální huštění pneumatik)
GAZ-66A 1964-1968 verze s navijákem
GAZ-66B 1966 výsadková verze (teleskopická tyč řízení, skládací střecha a sklopný rám čelního skla)
GAZ-66D 1964-1968 šasi s pomocnou převodovkou (např. pro naviják, generátor, ...)
GAZ-66E 1964-1968 verze s odrušeným elektrickým zařízením
GAZ-33 1965-1966 nákladní automobil 6x4 na bázi GAZ-66
GAZ-34 1965-1966 nákladní automobil 6x6 na bázi GAZ-66
GAZ-66-01 1968-1985 základní verze s CHP (centrální huštění pneumatik)
GAZ-66-02 1968-1985 základní verze s CHP a navijákem
GAZ-66-03 1968-1985 verze s odrušeným elektrickým zařízením
GAZ-66-04 1968-1985 šasi s odrušeným elektrickým zařízením
GAZ-66-05 1968-1985 verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem
GAZ-66-11 1985-1996 modernizovaná základní verze
GAZ-66-12 1985-1996 modernizovaná verze s navijákem
GAZ-66-14 1985-1996 šasi s odrušeným elektrickým zařízením a pomocnou převodovkou (např. pro naviják, generátor, ...)
GAZ-66-15 1985-1996 šasi s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem
GAZ-66-16 1991-1993 verze pro národní hospodářství s dvojmontáží na zadní nápravě a s korbou o nosnosti 3,5 t
GAZ-66-21 1993-1995 verze pro národní hospodářství s prodlouženým rámem, zesílenými nápravami, dvojmontáží na zadní nápravě a s korbou typu GAZ-53 o nosnosti 3,5 t
GAZ-66-31 1991-1993 šasi pro sklápěč GAZ-SAZ-3511, shodné s typem GAZ-66-16 doplněné o pomocnou převodovku (např. pro naviják, generátor, ...)
GAZ-66-41 1992-1995 verze s dieselovým motorem GAZ-544
GAZ-66-40 1992-1999 verze s turbodieselovým motorem GAZ-5441
GAZ-66-92 1987-1995 severské provedení s izolovanou kabinou s dvojitými skly, přídavným topením, mlhovými světlomety a akumulátorem s vyšší kapacitou
GAZ-66-96 1987-1995 šasi pro průmyslové autobusy (nákladní vozidla pro přepravu osob)

Vývozní typy vozidla GAZ-66

typové označení výroba v letech popis
GAZ-66-51 1968-1985 základní vývozní verze
GAZ-66-52 1968-1985 vývozní verze s navijákem
GAZ-66-61 1985-1995 základní verze pro země s tropickým klimatem
GAZ-66-62 1985-1995 verze s navijákem pro země s tropickým klimatem
GAZ-66-64 1985-1995 verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s tropickým klimatem
GAZ-66-65 1985-1995 verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s tropickým klimatem
GAZ-66-75 1968-1985 verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s mírným klimatem
GAZ-66-76 1968-1985 verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s mírným klimatem
GAZ-66-81 1985-1995 základní verze pro země s mírným klimatem
GAZ-66-82 1985-1995 verze s navijákem pro země s mírným klimatem
GAZ-66-84 1985-1995 verze s odrušeným elektrickým zařízením pro země s mírným klimatem
GAZ-66-85 1985-1995 verze s odrušeným elektrickým zařízením a navijákem pro země s mírným klimatem

Speciální nástavby a provedení GAZ-66 - vojenské

typové označení popis
TO-5 Ohřívač vzduchu TO-5 (k předehřevu leteckých motorů, rotorů vrtulníků a pracovišť leteckého personálu v zimním období)
TM-1T12-2M Topografický připojovač TM-1T12-2M
R-845 radiostanice R-845 ML1 pro datovou komunikaci v letovém provozu
R-142 radiostanice R-142 ve verzi pro armádu bývalé NDR
AP2 pojizdné obvaziště - základní zdravotnická jednotka pluku
ZSŽ-66 ZSŽ-66 (Заправщик специальными жидкостями ЗСЖ-66) - automobilová cisterna na podvozku GAZu-66 určená pro doplňování letecké techniky leteckými oleji
ARP-11 automatický rádiový zaměřovač
EPU-2 protiletadlový kulomet vz. 1954 EPU-2 na korbě GAZ-66
GRAD-V 122 mm raketomet ve výsadkovém provedení na podvozku GAZ-66B
MZ-66 cisterna pro přepravu olejů a PHM na šasi GAZ-6614
DDA-2 desinfekční a sprchovací jednotka pro vojenské účely
1B19 pojízdná zvukoměrná stanice
1V111-1 velitelské stanoviště dělostřelectva
9S445M pojízdné velitelské stanoviště systému 9K52
9V719 kontrolní a zkušební stanice systému 2K11
9V915 vozidlo technického ošetřování systému 9K35
KSK-4 mobilní kontrolní stanice
P-240T provozovna k zajištění (ne)utajeného telefonního spojení
P-241T provozovna k zajištění (ne)utajeného telefonního spojení
VAI GAZ-6611 v provedení Vojenské automobilní inspekce MO Ruska (ВАИ - Военная автомобильная инспекция Минобороны России)
DPP 40 pontonový automobil DPP 40 na šasi GAZ-66
TS 3283 nástavba TS 3283 pro přepravu osob na šasi GAZ-66
TZ-2-66D přepravník pohonných hmot (топливозаправщик) na šasi GAZ-66D

Další blíže neurčené nástavby na šasi GAZ-66

Některé fotografie nejsou identifikovatelné, jsou zde jen pro zajímavost nebo pro úplnost výčtu variant vozidla GAZ-66.

Úterý 29. září 2020

Menu

Oblíbené odkazy

Vyhledávání

TOPlist

Počítadlo od 1.1.2011

TOPlist

Antispam.er.cz




Vložit komentář

Jméno*:

E-mail:

http://

  **01 **02 **03 **04 **05 **06 **07 **08 **09 **10 

Komentář*:

Napište číslici sedm:




Přehled komentářů (10)

Pavel Pergler - 28.2.2012 / 23:07 ( e-mail )

Zdravím..
..jezdil jsem na vojně s tímto GAZem a v boudě jsem vozil 2,5tunový elektronkový počítač. Byl to trenažér na střílení maljutek z BRDM2. Jediný, co ten rádoby komp uměl, bylo vytvořit elipsičku, po vystřelení "tečku", která si ledabyle putovala po televizce (koukalo se do toho kukátkem, ajkoby v BRDM2) a se po určité době zastavila. Když se zastavila v elipse v poho, když ne, tak dotyčný dostal za 5 :)
Tuto nástavbu jsem tu neviděl.

Gaston - 14.7.2011 / 17:54 ( e-mail | www )

Ahoj! Děkuji Ti za upřesnění. Těší mě, že zde nemám zásadní chyby... **05

Gaz 66/1989 - 2.7.2011 / 17:11 ( anonym )

. Ahoj. 1. ZSŽ66 je Gaz 66-14 -typ s redukčnou prevodovkou s hliníkovým ! ! obalom, 2. TZ-2-66D je "desantnyj", 3. ...doplněné o pomocnou převodovku (např. pro naviják, generátor, ...) je to prevodovka na boku redukčnej prevodovky (rozvodovka ?) s malým dynamom na generovanie napätia (meranie otáčok), 4. Existovala verzia 66 baranidlo - klasický naviják vpredu, elektromotorom dvíhané I-čko stožiar baranidla a -ak si dobre spomínam - aj navíjané lano baranidla, opticky podobná nadstavba ako BM 202, len vzadu nebola prevodovka vrtáka ale mechanicky skrutkované podperné nohy ako súčasť sklápaneho barano-I-čka **04 v konštrukcií širokej ako samotné auto. Pri pohľade zo zadu na auto taký oceľový motýľ. M. .