Těsně před vojenským cvičením ŠTÍT 2019 jsem chtěl zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny a ona nikde. Tekly spoje kolem předehřevu motoru. Jelikož jsem ho nikdy nepoužil (a vzhledem k zimám asi ani nepoužiju) rozhodl jsem se jej demontovat...
Před časem mi přestal fungovat startér. Zimní cvičení ŠTÍT 2015 jsem startoval klikou, ale s blížící se akcí BAHNA 2015 jsem chtěl mít vše v pořádku. Tak jsem vyměnil startér za jiný. A ejhle - ono zase nic. Prvně jsem zkusil baterku, ale bez úspěchu. Měřil jsem napětí (žárovkou) a vše v pořádku. Tak jsem si říkal, že druhý startér také není v pořádku... Doma jsem ho pak zkusil připojit na baterku a vše cvaká, spíná a točí se tak, jak má. Tak to tipuju na pomocné relé, které spíná startér... Snad to dám dohromady.
Dnes jsem úspěšně namontoval nové sklo (lepené, uříznuté od sklenáře). Vše funguje a snad nějaký den vydrží...
Nějaká dobrá duše mi rozbila na autě boční okno (u řidiče)... Nezbývá, než jej vyměnit. Tak jsem začal odstraněním střepů a provizorním zalepením kartonem. Do týdne bych měl mít nové sklo a pak bude následovat montáž.
Tak už se to chýlí ke konci... Vše je na svém místě. Zbývá naplnit chladicí systém, osadit masku a zapojit světla a pak vše odzkoušet.
Dneska jsem začal vše montovat zpátky na auto. Bohužel začalo pršet, takže jsem stihl osadit jen vodní čerpadlo a vrtuli...
Jelikož se blíží další ročník vojenského cviční ŠTÍT 2014 musím včas dokončit opravu vodní pumpy a chladiče...
Tak se mi konečně podařilo demontovat chladič a vodní pumpu. Nejdříve se mi postup v knize "Aut-24-5/s Ľahký terénny automobil GAZ-66 - vojskové opravy" zdál příliš složitý. Tak jsem se pokoušel najít jednodušší.
Nicméně po marném úsilí jsem přešel na postup doporučený odbornou literaturou a ukázalo se, že ten zdánlivě složitý postup je nakonec nejjednodušší... ;-)
Bylo potřeba nejprve zcela odklopit kabinu, tzn. rozpojit hřídel řízení, táhlo pedálu plynu a pár dalších drobností... Ale pak se vše dalo dělat poměrně v pohodě - na motoru by se skoro dalo tančit...
Na letošních Bahnech mi vypověděla službu vodní pumpa. Takže mě čeká oprava. Dnes jsem začal vypuštěním chladicí kapaliny a čeká mě její odvoz do sběrného dvora. Pak musím demontovat vodní pumpu a chladič (také potřebuje drobné opravy). Pak celý systém vypláchnu a naplním novou chladicí směsí. Ale to ještě pár dnů potrvá...
Dnes jsem si přivezl zrenovované brzdové čelisti. Nakonec jsem je svěřil firmě:
Škoda Milan s.r.o.
Tálín 23
398 15 Tálín
Více fotografií najdete ve fotogalerii.
Počítadlo od 1.1.2011
English (EN)
Deutsch (DE)
По-русски (RU)