1 Naposledy upravil: Gaz 66/1989 (23.1.2009 13:57:22)

Téma: Poruchy na 66 a ich odstránenie

.

Posielam Vám zopár postrehov a bližšie ich môžeme rozviesť na požiadanie.
Tiež sem môžete napísať svoje poruchy a ich odstránenie, pretože na starom aute sa pokazí postupne všetko

Kolísanie otáčok motora na novom motore - po kontrole karburátora, rozobratie rozdelovača a dotiahnutie jazýčka o ktorý sa uchytáva pružina, aby šponovala odstredivý regulátor predstihu

Nepravidelný chod nového motora, strieľanie všade možne - špatná skrinka zapaľovania

Zahrievanie motora - nezosladená pravá a ľavá časť motora

Nejde jeden valec - ohnutá tyčka zdvíhania koníka ventilu

Nevypína spojka - porucha 500 m od základne. Auto dotiahnuté traktorom - zdutá hadička, potrhaná gumička piestika na motore

Zduté hadičky a gumičky v brzdovom a spojkovom systéme - olej v brzdovom systéme, výmena všetkých gumičiek v systéme

Odvzdušňovanie bŕzd - do uzáveru nádobky brzdovej kvapaliny navŕtame dieru 10mm a naskrutkujeme ventil z pneumatiky. Zapneme kompresor malého výkonu a povolíme hadicu výtlaku. Pri takomto stálom tlaku môžeme hravo odvzdušňovať celý systém o jednom človeku.

Odvzdušňovanie spojky: okrem postupu ako pri odvzdušňovaní bŕzd treba potom zobrať pomocníka a klasicky cez pedál odvzdušniť spojku. Voľakde tam ostáva bublina a potom spojka "ťahá"

Motor nemá výkon, vynecháva - porucha sa prejavila 30 km od základne, oprava na poli :-))  AC pumpa netlačí, po kontrole sitka v karburátore som hadičkou obyšiel čistič paliva a priviedol benzin rovno do karburátora. Došiel som v pohode až domov, kde som zistil absolutne zasratý prvý čistič paliva z ktorého išla špina až do AC pumpy. Samozrejme, som mal dole aj takú malinu ako je AC pumpa Gaz 66.


atď.

.

2

Re: Poruchy na 66 a ich odstránenie

Také si neodpustím jednu zkušenost z nedávné doby:

- nedostatečný výkon motoru, nepálí 7. válec

Příčina: netěsnost v systému podtlakového posilovače brzd - od 7. válce se bere podtlak do systému a pokud dochází k přisávání falešného vzduchu, jde do válce chudá směs a nezapálí se. Při dlouhodobém používání může dojít k poškození motoru... Se závadou souvisí samozřejmě i nižší účinnost brzd.

Sám bych nad tím laboroval asi ještě dnes - ale díky radám kamarádů z diskuzního fóra GAZklubu... smile

3

Re: Poruchy na 66 a ich odstránenie

Porucha startéru

Po delším neúspěšném startování najednou přestal startér fungovat. Cvakalo (a i spínalo) pouze pomocné relé, kontrolky nepohasínaly (baterie v pořádku), ale startér nic. Po kontrole na ponku elektromagnetický spínač v pořádku.

Vlivem dlouhého startování se startér neúměrně ohřál a došlo k uvolnění spoje silového přívodu "+" na vinutí pod kotvou elektromagnetu. U staršího typu ST 130 B je spoj pravděpodobně pouze letovaný, u novějšího typu ST 230 A je spoj šroubový (svorka). Aby bylo možné se ke spoji dostat, je nutné sundat "zadní" část startéru - kryt a držák uhlíků (uhlíky je nutno uvolnit, u dvou uhlíků je nutné odpojit vodič k vinutí statoru). Po dotažení (případně proletování) spoje startér normálně fungoval...

Místo opravy je vidět na obrázku:

http://kaufner.webz.cz/img/df/starter-oprava.gif

4

Re: Poruchy na 66 a ich odstránenie

.

Divím sa, že sa to vytavilo.
Asi tam tiekli veľké prúdy (nízke napätie baterky -odchádza článok alebo je slabo dimenzovaná dať s väčšou kapacitou) alebo
sa dlho štartovalo bez prestávky.

Osobne som prešiel na štarter a redukovanú -snáď- dvojku
asi 30 m (bez sviečok, v blate) v pohode.

5

Re: Poruchy na 66 a ich odstránenie

Gaz 66/1989 napsal:

...sa dlho štartovalo bez prestávky...

Přesně tak, dlouho se startovalo bez přestávky. sad Chybami se člověk učí...
Ale je to v pohodě - dneska jsem po opravě prvně nastartoval! cool

6 Naposledy upravil: Gaz 66/1989 (27.5.2009 19:56:24)

Re: Poruchy na 66 a ich odstránenie

Deravá membrána AC Pumpy

a striekanie prepadovým otvorom z uvedenej pumpy do ventilátora chladiča a
ten následne rozprašoval benzínovú hmlu do motorového priestoru.
Na 10 km. som minul 25 l BA !

Keď som na to prišiel, prečo vak cítiť benzín skoro som ošedivel :-(

.